Sommerferie på Salling (1)

Hej med dig

Netop hjemvendt fra ferie på Salling, og med en masse nye billeder og oplevelser til at lægge på bloggen.

Efter en fin morgenmad drog vi afsted mod Salling Camping. Cyklerne var pænt lastede, vejret var skønt og humøret var højt – vi var helt klar til at skulle på ferie 🙂

DSCF2078 DSCF2079

Turen til Hvalpsund Færgen forgik på en skøn naturrute gemmen Gl. Ullits og langs vandet ved Rotholm Plantage/Illerisøre. Gennem Rotholm Plantage er der en asfalteret sti som ender bag campingpladsen i Hvalpsund. Et rigtig naturskønt område, hvor vi kunne stoppe og plukke lidt hindbær. I Hvalpsund var der kræmmermarked, så det skulle vi naturligvis også lige kigge lidt på. Vi købte dog ikke noget på pladsen, men tog os en frokostpause ved Havnegrillen inden vi sejlede til Sundsøre.

Juicepause i Ullits
Kræmmermarked i Hvalpsund
Siff er klar til at cykle videre
Siff på opdagelse på Mary på vej til Sundsøre

Da vi kom over på Sundsøresiden var der også solskin, så vi ankom til campingpladsen i rigtig fin stil. Undervej måtte vi dog lige stoppe og nyde udsigten.

Skønt udsigt på vej til Salling Camping

DSCF2092 DSCF2093

Hytten vi havde lejet var med eget køkken og hems. Det kan roligt siges at der var noget varmt da vi flyttede ind. Legepladsen var lige ved siden af hytten, så Siff kunne selv tulle frem og tilbage, stort set som hun havde lyst. Inden vi gik til ro cyklede vi en tur ned til Junget strand. Der var nu ikke megen strand, men en fin bakke der skulle cykles opad da vi skulle tilbage til campingpladsen.

Dette var en kort beskrivelse af dag 1 på vores ferie.

De samlede cyklede km denne dag var 26,15 km

Følg med her på bloggen, og læs om de næste dage på vores cykelferie på Salling 🙂